elpis.blogg.se

Hej! Välkommen till min dagbok! Jag har bestämt att jag ska dela med mig av min resa, min livsresa. Ja, jag har redan påbörjat den ju eftersom jag har några år på nacken och jag har jobbat mycket med mig själv men det känns som det är nu det kommer att hända saker. Det är väl konstigt att för vissa ska det ta halva livet innan man hittar sig själv. Min tanke är att jag kanske kan inspirera fler! Ljus och kärlek till er alla vackra människor <3

Pandoras ask

Publicerad 2012-09-23 08:13:24 i Allmänt,

Kära dagbok!
Fr.o.m nu kommer du, kära dagbok, att hamna i cybervärldens virr varr och det ska bli spännande att se vad det kan leda till.
Jag ska....påbörja är ju fel ord, men jag ska ta ett nytt steg i min utveckling. Tänkte dela med mig av detta här!
 
Kan ju börja med att berätta om mitt bloggnamn; Elpis! Det är från sagan om Pandoras ask. I asken finns ju all världens sjukdomar och tråkigheter men även hoppet: Elpis! Pandora öppnar asken av nyfikenhet och släpper ut allt utom Elpis, hoppet! Människorna som levt i total harmoni drabbas nu av allt fruktansvärt så tillslut måste Pandora släppa ut Elpis också. Därför säger man att hoppet är det sista som överger en!
 
Jag har hamnat mitt i livet med småkriser från alla håll och funderar mycket på vilken väg jag ska ta härnäst!
Har precis fått reda på genom en kanalisering att jag måste göra tvärtom i mitt liv. Det är inte det lättaste när man inte vet vilket det är man ska göra annorlunda!
 
Men en sak lärde jag mig häromdagen. Vi fick plötsligt strömavbrott och när man bor på landet med eget vatten innebär det ju att vi står även utan vatten eftersom där inte finns ström att pumpa upp vattnet med. Det innebär ju givetvis också att det är svårt att laga någon middag.  
Enligt min gamla vana delade jag snabbt med mig av denna katastrof och fiskade efter sympatier från alla håll för nuförtiden kan man ju hålla sig uppdaterad även vid strömavbrott med hjälp sina telefoner.
Det tog inte så lång tid förrän jag hade kommit på att det finns ju värre saker i världen än ett strömavbrott i nån timme i Sverige. Jag släppte helt enkelt allt motstånd och så fort jag gjorde det kom ju givetvis strömmen tillbaka.
 
 Detta är en viktig lärdom för mig då jag har en tendens att göra så. Stirrar upp mig för mångt och mycket och när jag sen tar ett steg tillbaka och släpper garden så löser sig ju problemet. För igentligen var det bara ett problem i min hjärna. Vi är ju världsmästare på att sätta stora fina hinder för oss själva, helt i onödan.
 
Ljus och kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elpis

Jag är en tjej i mina bästa år och vill dela med mig av min personliga resa/självutveckling. Tänker använda denna bloggen som en dagbok. Har jobbat mycket med mig själv men har en bit kvar, om jag någonsin blir färdig? :) Jag jobbar mycket på det andliga planet och det kommer nog en del kanalisering här också. Vi får se hur det utvecklas! Välkomna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela