elpis.blogg.se

Hej! Välkommen till min dagbok! Jag har bestämt att jag ska dela med mig av min resa, min livsresa. Ja, jag har redan påbörjat den ju eftersom jag har några år på nacken och jag har jobbat mycket med mig själv men det känns som det är nu det kommer att hända saker. Det är väl konstigt att för vissa ska det ta halva livet innan man hittar sig själv. Min tanke är att jag kanske kan inspirera fler! Ljus och kärlek till er alla vackra människor <3

Fullmåne

Publicerad 2012-09-30 21:40:32 i Allmänt,

Kära dagbok!
 
Ja, då var det fullmåne igen. Men det är magi varje gång!
Läste på Malin Berghagens blogg på mamitasthlm.se att de kvarstående 4 fullmånar har alla riktigt häftiga planetaspekter som den vi har nu den 30 sept kl 05.20, HARVEST MOON, kopplad till både Uranus och Pluto, dvs med intensiva förändringsvindar, en press att rensa ut gamla energier och släppa taget, samt en knuff framåt i utvecklingen, som hjälper oss att våga mer med oss själva.... väldigt hög energi!
 
Precis det som händer mig just nu. Jag är inne i värsta förändringsfasen och måste ta itu med gamla saker, tankar och gamla negativa mönster.
Håller på att rensa ut i huset rent fysiskt också. Men det är lättare sagt än gjort. Försöker sälja en del saker för att få in pengar men det går inte särskilt bra.... Det är kanske meningen att jag ska skänka bort sakerna....Jag vet inte, försöker omvandla saker till pengar för att sedan kunna omvandla de till andra saker som tex mat. Men där är något jag missar för det funkar inte så som jag önskar!
 
Har känt mig negativ och väldigt lättirriterad den senaste tiden. Känner ett väldigt motstånd med att ta itu med vissa saker.
Använder mig av knackningar, kommer inte ihåg vad det heter just nu men man knackar på olika punkter och säger -Jag älskar och accepterar mig själv trots jag känner sådant motstånd tex.....
Det fungerar väldigt effektivt men jag gör det nog tyvärr för sällan!
 
Tänkte meditera nu när det är full måne men jag har så fruktansvärt svårt för att hålla mig vaken.
Får se om jag kan få till någon kanalisering istället!
 
Brasan sprakar så härligt i spisen!
 
Måste sätta mig och skriva ner hur jag vill ha det i mitt liv och för att kunna göra det måste jag först och främst gå igenom mitt hem. Mitt hem speglar ju min insida. Skrämmande tanke!! Måste fortsätta rensa.....
 
Jag provar att kanalisera;
 
Ni måste förstå styrkan i er kärlek! Det är väldigt viktigt! Gå in i känslan och styrkan av kärlek!!
Ni kan förändra mycket genom er kärlek! Tro på er kärlek, var er kärlek!
Ni kommer att förändra världen om ni tar fram er kärlek! Öppna era hjärtan och känn dess styrka!
Den är magisk och fantastisk. Tänk om ni på jorden kunde förstå att det behöver inte vara krångligare än så. Det är faktiskt det enkla som är svaret. Lägg ner era vapen och sluta kämpa! Ta ett steg tillbaka och känn med era hjärtan, öppna era hjärtan! Andas och bara iaktta.
Kärlekens kraft är enorm, större än ni kan ana! Ge ut kärlek och få mångfaldigat tillbaka!
Bara stanna upp och andas, iaktta! Genom att göra så kan ni uppnå helt andra resultat!
Tillåt dig själv känna, att vara, att uppfylla dig själv med villkorslös kärlek!
Den villkorslösa kärleken är den enda sanna kärleken, det är den rena kärleken!
Det är den villkorslösa kärleken du kommer att göra förändringar med! För du KOMMER att göra förändringar om du låter kärleken ta plats i ditt liv! Låt kärleken fylla ditt liv, kärleken till nära och kära men framför allt till dig själv! Det är den viktigaste kärleken, den villkorslösa kärleken till dig själv.
Ni kan förändra världen genom att ta ett steg tillbaka, andas och öppna era hjärtan!
Enklare kan det knappast bli! Inga trollspö, inga magiska formler, bara ren kärlek!
Det KOMMER att bli resultat!! Bara ni vågar!! Öppna ditt hjärta och du ska få se en helt ny värld öppnas!
Kärleken kommer att segra!!
Ni måste bara våga!! Glöm inte; ANDAS, TA ETT STEG TILLBAKA OCH ÖPPNA DITT HJÄRTA!
 
Tack för dessa fantastiska budskap. Jag vet inte vem detta var men det kändes som en manlig energi. Det känns nästan som det kvittar när det kommer så kraftiga och underbara budskap!! Stort tack från djupet av mitt hjärta!
 
Det gick ju hur bra som helst att kanalisera på datorn också!
Det får jag göra fler gånger! :)
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elpis

Jag är en tjej i mina bästa år och vill dela med mig av min personliga resa/självutveckling. Tänker använda denna bloggen som en dagbok. Har jobbat mycket med mig själv men har en bit kvar, om jag någonsin blir färdig? :) Jag jobbar mycket på det andliga planet och det kommer nog en del kanalisering här också. Vi får se hur det utvecklas! Välkomna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela