elpis.blogg.se

Hej! Välkommen till min dagbok! Jag har bestämt att jag ska dela med mig av min resa, min livsresa. Ja, jag har redan påbörjat den ju eftersom jag har några år på nacken och jag har jobbat mycket med mig själv men det känns som det är nu det kommer att hända saker. Det är väl konstigt att för vissa ska det ta halva livet innan man hittar sig själv. Min tanke är att jag kanske kan inspirera fler! Ljus och kärlek till er alla vackra människor <3

Våga flytta utomlands?

Publicerad 2012-10-21 07:14:51 i Allmänt,

Kära dagbok!
Jag läste på en annan blogg om ett par som hade flyttat utomlands. De hade valt att leva utan ägodelar och levde nu ett bra och meningsfullt liv.
Jag funderar mycket på hur jag skulle kunna leva i ett varmare land. Hade det varit bättre? Hade jag mått bättre?
Det är lätt att måla upp ett paradis. Men sen tänker jag på alla mina vänner. Hur skulle våra relationer bli? Skulle de hålla? Skulle de försvinna?
Vill jag verkligen flytta eller hade det räckt med semester ett par gånger per år?
Jag tror inte jag är den enda människan i Sverige med dessa tankarna. Men blir det då bättre?
Det är nog som det är här, vissa mår bra och vissa mår inte så bra.
Sen är jag fullkomligt medveten om hur många förmåner vi har i Sverige. Vi har det väldigt bra. Det är nog det som gör valet väldigt svårt. Man vet ju vad man har men inte vad man får.
 
Ja, du. Ibland ska man bara hoppa och ibland ska man ta ett steg tillbaka och se det man har. Ibland är det kanske en kombination.
 
Jag önskar så som många andra att jag skulle vilja vinna pengar för att kunna få fler valmöjligheter. Men samtidigt så vill jag välja ett enklare liv. Frågan är om jag skulle kunna kombinera det. Jag vill gärna tro det.
Att ha mer pengar hade ju gjort att jag hade kunnat släppa stressen över mycket. Om bilen går i sönder, om något i huset går i sönder, om jag behöver gå till tandläkaren eller om barnen blir sjuka. Såna saker kan verka självklara i Sverige men för mig är det en tuff verklighet.
Jag åt rawfood under en period och kände mig betydligt lättare och blev väldigt medveten om hur mat påverkar mig men även hur materiella saker påverkar mig. Denna tunga energi som det innebär.
Det är där min kluvenhet än en gång ger sig tillkänna. Jag vill vinna pengar för att få ett bättre liv men samtidigt så är ju frågan om det hade inneburit mer materiella saker och däremot mer tunga energier.
 
Jag vill gärna tro att jag har lärt mig en del genom åren och om jag skulle få in pengar så skulle jag omsätta de i bra energier och inte åka med i status-snurran.
 
Men den stora frågan återstår ju ändå; Ska man våga hoppa? Sälja allt och flytta utomlands för ett enklare liv?
 
Ljus och kärlek <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elpis

Jag är en tjej i mina bästa år och vill dela med mig av min personliga resa/självutveckling. Tänker använda denna bloggen som en dagbok. Har jobbat mycket med mig själv men har en bit kvar, om jag någonsin blir färdig? :) Jag jobbar mycket på det andliga planet och det kommer nog en del kanalisering här också. Vi får se hur det utvecklas! Välkomna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela