elpis.blogg.se

Hej! Välkommen till min dagbok! Jag har bestämt att jag ska dela med mig av min resa, min livsresa. Ja, jag har redan påbörjat den ju eftersom jag har några år på nacken och jag har jobbat mycket med mig själv men det känns som det är nu det kommer att hända saker. Det är väl konstigt att för vissa ska det ta halva livet innan man hittar sig själv. Min tanke är att jag kanske kan inspirera fler! Ljus och kärlek till er alla vackra människor <3

örat mot jorden

Publicerad 2012-10-10 08:50:30 i Allmänt,

Godmorgon kära dagbok!
 
Ja, nu har jag funderat och diskuterat och andats och kännt in.
Det blev inte kvälls och helg jobbet. Men däremot dök det upp ett annat jobb! Ett drömjobb för mig där jag får vara kreativ och inspirera andra!
Helt underbart!
Har fått rådet att vara min egen mamma och det är inte så lätt att förstå hur man är det.
Men jag försöker tänka på det.
Läste bla ett bra inlägg idag på en blogg som du hittar på elwingen.wix.com/oratmotjorden
just om att ta hand om sig själv. Att lyssna, hålla om sig själv och att ge sig själv kärlek.
Det har vi glömt hur man gör. Vi är så snabba att lägga över våra problem till andra.
Ge oss tabletter eller något annat istället för att vi ska lyssna själva på vad kroppen vill.
Vi kan faktiskt fixa en hel del själva genom att lyssna på vad kroppen säger.
Behöver den någon annan sorts mat?
Behöver den mer sömn?
Mer vatten?
Eller behöver den bara kärlek ifrån våra egna händer?
Lyssna och du får vägledning.
 
Ljus och kärlek <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elpis

Jag är en tjej i mina bästa år och vill dela med mig av min personliga resa/självutveckling. Tänker använda denna bloggen som en dagbok. Har jobbat mycket med mig själv men har en bit kvar, om jag någonsin blir färdig? :) Jag jobbar mycket på det andliga planet och det kommer nog en del kanalisering här också. Vi får se hur det utvecklas! Välkomna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela