elpis.blogg.se

Hej! Välkommen till min dagbok! Jag har bestämt att jag ska dela med mig av min resa, min livsresa. Ja, jag har redan påbörjat den ju eftersom jag har några år på nacken och jag har jobbat mycket med mig själv men det känns som det är nu det kommer att hända saker. Det är väl konstigt att för vissa ska det ta halva livet innan man hittar sig själv. Min tanke är att jag kanske kan inspirera fler! Ljus och kärlek till er alla vackra människor <3

Kämpa för våra barn

Publicerad 2012-10-29 22:48:50 i Allmänt,

Kära dagbok!
Jaha.... då var vintern här! Ingen snö än men kallt, riktigt kallt!
Hörde på TV om att ca 90 % av de som väljer kloster-livet gör detta bara under en begränsad tid. Intressant! Har trott att de som gick i kloster gjorde detta på livstid!
Jag hade sådana funderingar när jag var i tonåren. Kände mig lockad över att vara nunna. Men jag ångrade mig. Vet inte om det var tur eller inte. Nu skulle jag gärna ta del av den världen en tid. Känns lockande att få vara i tystnad och bara få vara! Vet inte om det är en romantisk bild som jag målar upp?!!
 
Lockas av tanken att leva ett enklare liv! Men sen har man fattigmans-tänket så djupt rotat så det är svårt att göra sig av med saker för man vet ju inte när man får råd nästa gång!
Det är ungefär som att man äter lite extra för man vet ju inte när man får mat nästa gång! Jag menar, hur långt har jag till kylen???? Det är verkligen konstigt att man fortfarande har det tänket.
Men jag försöker verkligen göra medvetna val och ta mitt ansvar. Jag kan känna tyngden i energierna i det materiella. Ändå är där en sån belöning i att köpa och att ha materiella saker.
Så visst är det en kamp!
En balans som är klurig att hålla! Men känner att det är viktigt att försöka.
 
Jag hade en väldigt otäck dröm härom natten. Utan att gå in på detaljer så var kontentan att jag måste stå upp för mina barn! Säga stopp och inte låta barnen bli kränkta.
Det var en väldigt stark dröm och den har inte lämnat mig oberörd. Känner att den även får mig att fundera på hur jag skulle kunna göra för andra barn. Hur jag ska kunna sätta stopp för att barn far illa.
De sänder på TV från andra länder och visar fattiga barn och det är ju givetvis viktigt att vi hjälper dem att få det bättre men hur är det med våra egna barn?
Har hört nära vänner berätta om alkolism, övergrepp och kränkningar inom familjen.
Men det är kanske lättare att lägga huvudet på sne och skänka en slant till en organisation än att öppna ögonen och faktiskt se vad som sker i närmaste vänkretsen.
Skulle vilja göra något men jag vet inte vad! Skulle vilja hålla föreläsningar men vet inte hur!
 
Ljus och kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elpis

Jag är en tjej i mina bästa år och vill dela med mig av min personliga resa/självutveckling. Tänker använda denna bloggen som en dagbok. Har jobbat mycket med mig själv men har en bit kvar, om jag någonsin blir färdig? :) Jag jobbar mycket på det andliga planet och det kommer nog en del kanalisering här också. Vi får se hur det utvecklas! Välkomna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela